Van kiút?

2018. 04. 18. nincs hozzászólás

Amilyen a társadalom, olyan a média? Amilyen a nyelv, olyan a médianyelv?

Valami véget ért, valami elkezdődött? A Magyar Nyelvstratégiai Kutatócsoport is bemutatja ezzel kapcsolatos véleményét egy konferencián. – Milyen média, milyen társadalomnak?(Quels medias, pour quelle société? Welche Medien für welche Gesellschaft? Magyar-francia-német és angol tolmácsolással segített nemzetközi konferencia a Károlyi József Alapítvány szervezésében a fehérvárcsurgói Károlyi-kastélyban 2018. április 28-án és 29-én. (Károlyi József Alapítvány, Károlyi Kastély, 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 2. Tel. 06 21 311 04 26, e-mail: info@karolyikastely.hu; www.karolyi.org.hu.) A konferencia ingyenes.


 

Program / PROGRAMME


Április 27. Péntek / Vendredi / Freitag


10:00 A konferenciát Őexcellenciája Eric Fournier franciaországi nagykövet nyitja meg


La conférence est ouverte par S.E. l’Ambassadeur de France en Hongrie, Monsieur Eric Fournier


Öffnung der Konferenz von S.E. Herrn Eric Fournier, französischer Botschafter in Ungarn


Martin József, Esterházy Károly Egyetem, Eger: „Amilyen a társadalom, olyan a média? / La société a-t-elle les medias qu’elle mérite? / Hat die Gesellschaft die Medien, die sie verdient?”


Prof. Stephan Russ-Mohl, Università della Svizzera Italiana, Lugano: „Az informált társadalom és ellenségei  / La société informée  et ses adversaires / Die informierte Gesellschaft und ihre Feinde”


11:30 Kávészünet / Pause café / Kaffeepause


12:00 Prof. Marc Lits, Université Louvain la Neuve, Belgique: „Transformations du discours politique dans les médias. L’influence d’Internet et des réseaux sociaux sur la construction d’un espace public médiatisé / A politikai diskurzus változásai a médiában. Az internet és a közösségi hálózatok befolyása egy közvetített nyilvános tér felépítésében / Die Veränderungen im politischen Diskurs in den Medien. Der Einfluss von Internet und sozialen Netzwerken beim Aufbau eines mediatisierten öffentlichen Raumes”


Vita / Discussion


14:00 Kerekasztal / Table ronde / Runder Tisch


A média iránti bizalom elvesztése. Mi a kiút? /  La perte de confiance dans les medias. Quelle sortie? / Verlust des Vertrauens in die Medien. Welchen Ausweg gibt es?


Ablonczy Bálint újságíró / journaliste / Journalist, Budapest: „A sajtó hitelessége: hogyan veszett el, miképpen lehet visszaszerezni? / Comment la confiance envers les medias a-t-elle été perdue?Comment la reconquérir? / Das verlorengegangene Vertrauen in die Medien: wie hat es sich ergeben? Wie kann es zurückgewonnen werden?”


Dr. Polyák Gábor, Pécsi Egyetem: „Szabad-e hazudni? / Peut on mentir? / Darf man lügen?”


Dr. Marcus Nicolini, JONA, Konrad-Adenauer-Stiftung, Budapest: „Journalistenausbildung als Investition in die Zukunft. Neues Medienvertrauen durch junge Digitaljournalisten / La formation des journalistes,  un investissement pour l’avenir. Une nouvelle confiance dans les medias grâce aux jeunes journalistes digitaux / Újságíróképzés mint befektetés a jövőbe. A fiatal digitális újságírók új bizalma a média iránt”


16:00 Kávészünet / Pause café / Kaffeepause


16:30 Célestine Bohlen, IEP, Paris: „Le Médium et le Message: Est-ce que comment nous recevons nos informations a changé le contenu de ces informations? / A médium és az üzenet: az információ megszerzésének módja módosította az információ tartalmát?/ Das Medium und die Nachricht:  Verändert sich für uns der Inhalt der Informationen durch die Art des Mediums?”


17:00 Halász Géza karikaturista / caricaturiste / Karikaturist, Budapest: „Karikatúraszabadság / La liberté de caricaturer / Karikaturfreiheit”


Április 28. Szombat / Samedi / Samstag


10:00 Kálnoky Boris újságíró / journaliste / Journalist, Budapest: „A független média csökkenése mint figyelmeztetés más országok számára / Le déclin des medias indépendants en Hongrie, une mise en garde pour d’autres pays / Der Niedergang der unabhängigen Medien in Ungarn als Warnung für andere Länder”


10:30 Amaury de Rochegonde, Stratégies, Paris: ”Empires et nouveaux empires des médias : comment l’actionnariat des groupes médias influe sur la production de l’information / Médiabirodalmak és új médiabirodalmak: hogyan befolyásolják  a médiacsoportok részvénytulajdonosai az információ előállítást? / Konzerne und neue Medienkonzerne: wie Aktionärsbeteiligungen bei Mediengruppierungen Einfluss auf Produktion und Information nehmen”


11:00 Dr. Michal Kus, Wrocławi Egyetem, Lengyelország / Université de Wrocław, Pologne / Universität Breslau, Polen: „Médiaetika a politikai és társadalmi polarizáció idején – kitekintés Lengyelországból / L’éthique des medias en des temps de polarisation politique et sociale. Le cas de la Pologne / Medienethik in Zeiten politischer und sozialer Polarisierungen – eine Sicht aus Polen”


11:30 Kávészünet / Pause café / Kaffeepause


12:00 Mag. Dr. Rainer Winter, Klagenfurti Egyetem, Média- és Kommunikációtudományi Intézet / Universität Klagenfurt, Institut für Medien –und Kommunikationswissenschaft: „Von der sozialen Interaktion zur digitalen Konnektivität: Transformation des Selbst im digitalen Zeitalter / A társadalmi interakciótól a digitális összeköttetésig: az én átformálása a digitális korszakban / De l’interaction sociale à la connexion digitale: la modification du moi à l’ère digitale ».


12:30 Dr. Balázs Géza, ELTE, Budapest: „A hagyományos újságírás vége / La fin du journalisme traditionnel / Das Ende des traditionellen Journalismus”


A programfüzet megtekinthető itt.

(Manyszi-infó, kép: wikipedia.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

vissza a főoldalra